Cyberpunk 2077 İlk İzlenimi


    Bu bir Cyberpunk 2077 incelemesi değildir. Oyunu henüz sadece birkaç saat oynadım ve oldukça başlarındayım. Tamamen oynamak için oyunun sorunlarından arındırılmasını bekleyeceğim. Bu konuya az sonra değineceğim ama önce ilk izlenimlerimi aktarayım.


ÖNERİLEN: Yılbaşı Çekilişimize Katılmış Mıydınız?

  Ben hep insanların Cyberpunk’a yanlış beklenti ile yaklaştığını düşündüm. İnsanlar bu oyunun açık dünya aksiyon oyunu olmasını bekliyordu ama oyun bariz bir şekilde rol yapma üzerineydi. Başka bir deyişle insanlar oyunun GTA 6 olmasını bekliyordu ama aslında oyun Skyrim 2’ydi. Oyun çıkmadan önce, çıktığında çok büyük bir kesimin bu yüzden hayal kırıklığına uğrayacağını düşündüm ama birkaç saat oynadıktan sonra gördüm ki aslında oyun GTA olmaktan benim sandığım kadar uzak değil. Tabii ki elinize silah alıp kaos çıkartamıyorsunuz ama Witcher 3’te olduğu gibi şehirde kılıç çektiğiniz için gardiyanlar gelip sizi tek hamlede öldürmüyor.

    Oyun hala ağır bir RPG oyunu. GTA’da alışık olduğunuz bazı şeyleri yapabilmek için önce o şeyle ilgili alanda gelişmiş olmanızı bekliyor. Mesela araba çalabilmek için teknik yeteneğinizin belli bir seviyede olması gerekiyor.

    Neredeyse girdiğiniz her diyalogda karakterinizin söyleyeceği şeylere siz karar veriyorsunuz. Diğer RPG oyunlarının aksine bir şey söylemezseniz karşınızdaki karakter “Neden konuşmuyorsun?” tarzı bir şeyler söyleyerek organikliği sağlamaya çalışıyor. Bu hoşuma gitti.

    Bir keresinde mesajına cevap vermeyi unuttuğum bir karakter de neden cevap vermediğimi soran bir mesaj attı. Bunlar sadece bu oyunda gördüğüm şeyler. Şimdiye kadar oynadıklarımda karakterler hep ben cevap verene kadar beklerdi.


Keanu Reeves'in oynadığı Johnny Silverhand karakteri.
Oyunun pazarlanmasında önemli bir yere sahip

    Witcher’dan alışık olduğumuz araştırma sekansları da geri gelmiş. İnsanların kaydettiği anılarındaki her şeyi duyup, görüp, hissedebiliyorsunuz. İleri geri sararak ya da durdurarak detaylara odaklanabiliyorsunuz. Bu yüzden olayı yaşayan kişinin fark bile etmediği şeyleri inceleyerek sonuçlara ulaşıyorsunuz. Batman Arkham Knight’ta bulunan hologram kısımlarına benzer olarak çalışıyor ama onun daha gelişmişi diyebilirim. Ben bu kısımları sevdim. İleride bıkana kadar yapmak zorunda kalmayacağımı umuyorum.

    Savaş kısımları başta biraz garip hissettirse de fena değil. Yakın dövüş basit ama eğlenceli. Silahlı çatışmalarda ise karakter biraz fazla hızlı ölüyor. Karşımda birden fazla kişi varsa ve siper almamışsam neredeyse direkt yere seriliyorum. Muhtemelen oyunun ilerisinde bu biraz daha dengeleniyordur.

    Ayrıca oyunun başlarında yeteneklerimiz gelişmiş olmadığı için nişan almak normalden daha zor. Spoiler vermek istemediğim için değinemeyeceğim bir sekansta ise başka bir karakterin gözünden oynuyoruz ve onunla oynarken nişan almak normal fps oyunu gibi hissettiriyor. Muhtemelen karakterimiz geliştikçe nişan almak da kolaylaşacak.

    Gizlilik için Watch Dogs tarzında kameraları falan hacklediğimiz kısımlar var. Watch Dogs kadar gelişmiş değiller ama var olmaları hoş olmuş.

    Çoğu FPS oyunun aksine karakterinizin gerçekten modellenmiş olması ve her hareketi gerçekten animasyonuyla yapması hemen fark ediliyor. Birçok FPS oyununda kendimi uçan bir kameraymışım gibi hissederken bunda gerçekten bir karakterin gözünden gördüğümü hissettim, bu büyük bir artı.

    Kısacası, şimdiye kadar gördüğüm kısmıyla aslında Cyberpunk kaliteli bir oyun. Birçok şeyi yapmaya çalışan ve denediği şeyleri belli bir kalitenin üstünde de yapmayı başaran, uğraşılmış olduğunu hissettiren bir oyun.

    Ancak bu oyunun biraz daha zamana ihtiyacı olduğu da bir gerçek, oyun bug dolu. Normalde bunun için laf söylerim ama bu oyuna söyleyemiyorum. Oyun bug’lı diye şu an laf söyleyen insanlar zamanında oyun ertelendi diye yapımcıya küfrediyorlardı. Oyunun son ertelenmesinde yapımcılar ölüm tehditleri aldıklarını falan açıkladılar. Bunlardan dolayı da oyunu daha fazla erteleyemeyip olduğu haliyle çıkarttılar. Hatta çıkmadan önce açıklama yapıp oyunun bug’lı olacağını ve zamanla düzelteceklerini de söylediler. Bu oyunun bitmediğini CD Project RED biliyordu ve gizlemeye de çalışmadı. Tabii ki “bu oyun bitmedi almayın” diyemezlerdi ama hiçbir zaman “Biz oyunu tamamladık. Her şeyiyle hazır” da demediler. Böyle bir durumda ben suçun yapımcıda değil, yapımcıya baskı yapan oyuncularda olduğunu düşünüyorum.

    Ayrıca kızmayın ama ben bu bug’lar sayesinde çok fazla eğleniyorum. Doğru düzgün yüklenememiş bir arabaya ateş edip animasyon bile göstermeden patladığını görmek, hızlıca daldığım bir yerde henüz yüklenememiş olan hareketsiz düşmanların kafalarına sıkıp yüklendiklerinde yere serilmelerini izlemek, ara sahnelerde karakterlerin bazen hareket etmeyip süzülmeleri falan beni çok eğlendiriyor. Oyunu ciddi oynuyor olsam sorun edeceğim bir sürü şey şu an bana zevk veriyor.


Oyunun hataları ile dalga geçen bir "Cyberbug 2077" resmi

    Mesela normalde benim beden gücüm sürücüyü arabadan indirip arabayı çalmaya yetersiz bu yüzden içlerinde sürücü bulunan arabaları çalamıyorum ama bir süre koşup gördüğüm bir arabaya aniden binersem sürücü henüz yüklenmemiş oluyor ve bu yüzden arabaya binebiliyorum. Sonra ben arabayı sürerken sürücü yükleniyor ve modeli benimkiyle iç içe geçiyor. Arabadan inersem aynı arabaya tekrar binmem için yetersiz seviyede olduğumu falan söylüyor, çok eğlenceli bence.

    Bazen de sokakta gördüğüm gitar çalan NPC’lerin gitarı yüklenmiyor ve onlar Air Guitar çalarken gerçekten gitar sesi duyuluyor. Gerçi bu bir hata değil geleceğin teknolojisi de olabilir. Çok emin olamadım.

    Toparlarsam, Cyberpunk 2077 güzel bir şeyler başarabilecek olan henüz tamamlanmamış bir oyun. Şu an çok fazla hatayla dolu ve ciddiye alarak oynayabileceğiniz bir durumda değil. Birkaç ay sonra oyun tamamlanınca güzel olacak gibi görünüyor. Şu an için ise amacınız bug’lara bakıp gülmek olmadığı sürece oynamanızı tavsiye etmem.

 

Yorum Gönder

0 Yorumlar