Red Dead Redemption 2 ve Rockstar Games Üzerine

Oyunun Kapak Resmi

Bu yazı bir Red Dead Redemption 2 incelemesi değil. Onlardan milyon tane var. Herhangi bir sitede ya da youtube kanalında rahatlıkla oyunu inceleyen, öven bir sürü içerik bulabilirsiniz. Benim bu yazıda bahsedeceğim şey oyunun (En azından benim gördüklerim arasında) kimsenin bahsetmediği yönünden yani sorunlarından bahsetmek olacak. Bunu okuyup oyunu beğenmediğimi falan sanmayın. Oyunu çok beğendim, ama bariz bazı sorunlarından bahsetmek istiyorum.

Red Dead Redemption 2 bir bug yığını. Oyunun bir sürü yerinde o kadar çok hata ile karşılaştım ki çoğu zaman başkalarının bahsettiği “Mükemmel” oyunu oynadığımdan emin olamadım. Bu kadar büyük skalaya sahip bir oyunda tabii ki buglarla karşılaşmamak imkansız gibi bir şey ama bu buglar oyunu oynamamızı engelleyecek seviyede olunca Rockstar’ın tembellik edip oyunun hatalarını düzeltmek ile uğraşmadığını düşündürtüyor bana. Oyun çıkalı birkaç ay olmuş olsaydı ileride düzelteceklerini düşünürdüm ama bu oyun çıkalı iki sene oldu. İki senelik bir oyunda önemli bugların çok büyük oranda düzeltilmiş olması ve sadece küçük animasyon buglarının kalmış olması gerekiyordu. Bu oyunda ise yer yer oyunda ilerlememi engelleyen buglar oldu. Hatta yaklaşık 10 kez başıma gelen bir bug yüzünden oyunun diskini alıp parçalayacaktım neredeyse. Sonra o diske 309 lira vermiş olduğumu hatırladım ve kendime engel oldum tabii. Küçükten büyüğe giderek en çok gözüme çarpanlardan bahsedeceğim.

Birinci olarak animasyon bugları. Bunlardan bol bol var. Şehirlerde, kampta, vahşi doğada onlarca kez animasyon hataları gördüm. Atların içine giren insanlar, duvarlardan geçen yayalar, birbirlerinin içine giren kamp üyeleri, ışınlanan hayvanlar, Arthur’un ceketinin renk değiştirmesi… Her yerde karşınıza garip buglar çıkabiliyor. Bu kadar gerçekçi atmosfere sahip bir oyunda uçan bir köpek görmek oyunun bütün büyüsünü kaçırıyor ama bu oyunun oynanmasını engelleyecek bir sorun değil.

Uncle ile Swanson birbirinin içine girmiş halde

İkinci olarak görünmez obje, (olduğunu tahmin ettiğim şey) oyunda at sürerken at sanki bir şeye takılmış gibi düşebiliyor. Orada bir şey yok ama atın animasyonundan bir şeye takıldığını anlayabiliyorsunuz. Attan inip orayı kontrol ettiğimde bir şey ile karşılaşmıyorum ya da Arthur da at gibi görünmez bir çite takılmıyor. Sadece atta olan ve başıma çok sık olmasa da birkaç saatte bir gelen bir sorun bu. Hatta bunlardan sanırım iki tanesinde atımın sakatlandığı da oldu. Oynanışı bölüyor ama hala çok ciddi bir sorun değil. Hatta bu sorun bir keresinde bana değil bir vahşi hayvana da gözümün önünde oldu. Efsanevi geyiği avlamaya çalışıyordum. Son anda kafasını oynatınca attığım ok isabet etmedi ama hayvan korkup kaçmaya başladı. Ben de arkasından koştum. 20-30 saniye bu kovalamaca devam ettikten sonra geyik orada olmayan bir şeye takıldı ve düşüp öldü. Ben de gidip derisini yüzdüm ve sattım. Ne yapmamı bekliyordunuz ki?

Üçüncü sorunum oyunda bazı görevlerde hata olması. Mesela bir görevde biri ile konuşmanız gerekiyor ve o kişinin nerede olduğu da haritada gösteriliyor ama gösterdiği yerde öyle biri olmayabiliyor. Bu başıma ilk defa geldiğinde Brother Dorkins’in ilk görevini yapıyordum. Bir dükkana girip satıcı ile konuşmam gerekiyordu ama dükkanda satıcı yoktu. Ben de bir şey yapmam gerektiğini sanarak dükkandaki her yeri 15-20 dakika boyunca araştırdım. En son pes edip oyunu kapatıp tekrar açtım ve göreve tekrar girdiğimde adam oradaydı. Gidip konuştum ve görevi yaptım. Bunun dışında bir iki kez daha oldu ama en ciddisi buydu.

Bir başka garip bug da Jean Marc’ı kaçırmam gereken görevde kameranın kilitlenmesiydi. Kamera birden first person oldu ve ben de görev icabı olduğunu sandım. Sonradan oynamaya devam edince de kameranın aslında first person olmadığını, o an Arthur’un kafasının olduğu yere kilitlendiğini gördüm. Ben ilerlediğimde karakterim(Arthur) önce görünür oldu, sonra tamamen ekrandan çıktı. Kamera ise sabit bir şekilde bir yere bakıyordu ve oynatılamıyordu. Biraz bu şekilde etrafta gezinince tabii ki Arthur’u göremediğim için polislere yakalandım ve görev tekrar başlayınca kamera da düzeldi.

                Katili yakalayıp şerife teslim etmemiz gereken bir görevde atımı ağaca çarpınca (Bu sefer görünmez değildi, ben kestirme olsun diye ormana dalınca çaptım.) adam attan fırladı ve donup garip bir buga girdi. Kaldırıp atın arkasına koyunca atın içinden falan geçti ama şerife götürmeyi başardım. Sonra şerif adamı yere koymamı söylediğimde yere atmama rağmen adam iki ayağı üzerinde dondu ve şerif bana adamı yere koymamı söylemeye devam etti. Görevi devam ettiremedim. Oyundan çıkıp, tekrar girip, görevi tekrar yapmak zorunda kaldım.

Bahsettiğim katil görevinden almış olduğum bir görüntü. Spoiler olmasın diye katilin kendisini göstermiyorum (Ki zaten hata olduğu zamanın görüntüsü de elimde yok)

                Son olarak da oyunun öyle bir sorunu var ki bu söylediklerimin hepsini gölgede bırakır. Oyun kayıt dosyamı siliyor. Ve bu böyle 1-2 kez olmuş bir şey de değil. Oyunu oynarken bir hata oluyor (Yukarıda bahsettiklerim gibi, veya direkt donabiliyor) ve oyundan çıkmak zorunda kalıyorum. Geri geldiğimde ise oyunda son birkaç saatlik ilerlememi kaybetmiş oluyorum. Birkaç saat olmasının sebebi de Xbox’ın internetteki save dosyamı bulup geri getirmesi. Yoksa oyunun save dosyası tamamen siliniyor aslında. Ben hızlı bir internete sahip değilim ve bazen internetin yavaş olması Xbox’ın kayıt dosyalarımı periyodik olarak yedekleyememesine sebep oluyor. Böyle bir zamanda save dosyam silinince de 15 saatlik ilerleme kaybettiğim oldu. Diski çıkartıp çöpe atacaktım. Hatta oyunu bıraktım ve iki üç hafta falan da dönmedim bu yüzden. Başka oyunlar bitirip öyle döndüm. Bu o kadar çok tekrar eden bir hataydı ki aynı görevi defalarca kez yapmak zorunda kaldım. Mesela John Morston ile köprü patlattığımız görevi tam 4 kez yaptım. Bundan sonra oyundan korktuğum için yaptığım birkaç görevden sonra oyundan kendim normal bir şekilde çıkıp Xbox’ın yedek almasını sağlayıp tekrar giriyordum ve yüklenme süreleri 2 dakikayı bulabilen bir oyunda bunu yapmak zorunda kalmak cidden hiç hoş değildi.

                Bir şey diyeyim mi? Bunun sorumlusu bizleriz. Biz oyuncular Rockstar’ın yaptığı her işte o kadar övüyoruz, firmaya o kadar gözümüz kapalı güveniyoruz ki adamlar artık yaptıkları işleri cilalamaz oldular. Zaten satıyor, zaten beğeniliyor diye düşünerek oyunları hataları ile piyasaya sunuyorlar. Buradaki tek sorun RDR2 değil. Zamanında GTA V oynarken de oyunu silip tekrar kurmamı gerektirecek ciddi hatalarla karşılaşmıştım ben.

Her Youtuber’ın ağzına sakız olan bir “Rockstar kalitesi” lafı var. Rockstar kalitesi yer yer zirveye oynasa da düştüğünde de o beğenmediğimiz Ubisoft’un bile fersah fersah altında kalabiliyor. Hiçbir Ubisoft oyununda bırakın save dosyamın silinmesini, oyunda ilerlememi engelleyecek ve kapatıp açmamı gerektirecek bir bugla karşılaştığımı hatırlamıyorum ben.

Bu yazı ne kadar kişiye ulaşır bilmiyorum ama lütfen bu pozitif ayrımcılığı yapmayın. Siz Rockstar’ı gözünüz kapalı övdükçe onlar da yaptıkları oyunların hatalarına gözlerini kapatıyorlar. Her seferinde daha hatalı, daha oynanamaz oyunlar sunarak karşımıza çıkıyorlar. Biz ise her seferinde oyunun güzelliğine kanıp hatalarını görmezden geliyoruz. Evet, rockstar gerçekten çok güzel oyunlar yapıyor ama hatalarından dolayı oynanamayan oyunlar yapmaya başladıklarında bu oyunların güzel olmasının pek bir önemi kalmayacak.

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Bizim millet böyle biri bok atsa hepsi gömerdi koyun sürüsü gibi

    YanıtlaSil
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)