Bu neslin konsolları olan Nintendo Switch, Playstation 4 ve Xbox One'ın kontrolcüleri |
Yeni nesil gelmişken herkes yeni
nesil oyun arayışına girmiş durumda ama aslında biliyoruz ki önümüzdeki en az
iki sene boyunca gerçekten “Yeni nesil” olan, yani ne kadar iyi optimizasyon
yapılırsa yapılsın bu neslin konsollarında çalışamayacak kadar gelişmiş teknik
özelliklere sahip oyunlar göremeyeceğiz. Şimdiye kadar çıkmış olan her PS5
oyunu grafiklerin kısılması ile PS4’te de çalışabilir. Xbox Series X
oyunlarının hepsi zaten Xbox One’da da çalışabiliyor. Yani henüz yeni nesil
oyun diye bir şey yok. Öyleyse bu neslin “gerçek” oyunlarına bir bakalım.
Burada bahsedeceklerim PS3 ve Xbox 360’da çalışamayacak olan ve gerçekten çalışmak için Xbox One ve PS4’ün gücüne ihtiyaç duyan oyunlar olacak. Geçen nesle çıkmamış olanlardan değil, geçen nesle çıkamayacak olan oyunlardan bahsedeceğim. Yoksa hepimiz Knack’in düzgün bir optimizasyonla PS3’te de çalışabileceğinin farkındayızdır diye düşünüyorum.
The Witcher 3
Witcher 3 gerçek anlamda bu nesle
ait bir oyun. Dev gibi bir açık dünya, gerçekten var olan ve sizin
yaptıklarınızdan etkilenen bir ekosistem, Geralt’ın sakalının dinamik uzaması, oyunun
herhangi bir yerinde suya dalıp su altını keşfedebilmemiz, yer yer cidden
kalabalık olan şehirler ve şehirlerdeki NPC’lerin ayrı davranışları, bıraktığımız eşyaların bırakılan yerde kalması, düzgün bir
kılıç darbesi ile ampute olan uzuvlar gibi birçok detay bu oyunun eski nesil
konsollarda çalışamayacağını gösteriyor. Beş senelik olmasına rağmen hala
oldukça güzel görünen grafikleri ile de bu neslin gücünü ciddi anlamda
göstermiş olan ilk oyunlardan biri olduğunu rahatça görebiliyoruz.
Witcher 3'te Kaer Morhen manzarası. Birçok kişiyi ilk gördüğünde etkilemiş bir sahne |
Batman Arkham Knight
Batman Arkham Knight benim Xbox
One’da oynadığım ve oynarken de neden Xbox 360’da ve PS3’te çalışamadığını
bariz bir şekilde gördüğüm ilk oyunlardan birisi. Hala gördüğüm en güzel
grafikli oyunlardan biri olmasının yanı sıra neredeyse hiçbir yükleme ekranı
olmadan koskoca bir oyunu oynatması, bir yerlere girip çıkmamıza izin vermesi
ilk gördüğümde beni gerçekten etkilemişti. Bunların yanında kavgalarda
gerçekten ortamdaki eşyalarla etkileşime girebilmemiz de eski nesilde
göremediğimiz bir şeydi.
Bir bölümde Gotham’ın üstünde
uçan bir zeplindeydik ve ben sırf ne olacak diye zeplinden atlayıp hiçbir
yükleme ekranı olmadan Gotham sokaklarına inebilmiştim (bu, normalde yapmamız
gereken bir şey değildi. Ben merakımdan denemiştim.) Fallout 4 gibi oyunların
binalara girmek için bile yükleme ekranı istediğini düşünürsek bu çok ciddi bir
teknik başarı.
Batman Arkham Knight'ta kameranın Batman'e yaklaştığı bir sahne. Gözündeki lensin görülebiliyor olması beni çok şaşırtmıştı |
Assassin’s Creed Odyssey
Bu oyun hakkında söyleyeceklerim
Witcher 3 ve Arkham Knight için söylediklerimin birleşimi gibi olacak aslında. Kocaman
bir açık dünyayı su altı da dahil (Ki bu oyunda su altı Witcher 3’e göre çok
daha fazla yer kaplıyor) hiçbir yükleme ekranı olmadan keşfetmemize izin
vermesinin yanı sıra, gemi savaşları sırasında ekranda çok fazla gemi
olabilmesi ya da fetih savaşlarında onlarca askerin aynı ekranda savaşıyor
olabilmesi ile bu neslin konsollarını bile zorluyor. Zorladığını nereden mi
biliyorum? Xbox One S’te ekrana 4-5 tane gemi girerse FPS oranı 20 civarına
iniyor da oradan. Ya da belki sadece optimizasyonu kötüdür, bilemiyorum.
Assassin's Creed Odyssey'den Xbox One S ile çektiğim bir manzara. Konsolda bile bu kadar güzel görünüyorken PC'de grafikleriyle dudak uçuklatıyor |
God Of War
God Of War’ın grafiklerini ilk
gördüğümde gerçek olamayacağını düşünmüştüm ve Downgrade yiyeceğini
söylemiştim. Sonra oyunu oynadım, bitirdim ve hala bana bu grafikler gerçek
olmak için fazla güzelmiş gibi geliyor.
Ayrıca yükleme ekranı olmaması
bir yana, oyunda ölmediğiniz taktirde kameranın bir kez bile kesilmeden bütün
hikayeyi deneyim edebilmenizi sağlaması teknik anlamda korkunç bir başarı. Bu
oyunun bırakın geçen nesli, bu nesil bir konsolda çalışabiliyor olması bile bir
lütuf. Aynı oyun PS4’ü atlayıp PS5’e gelseydi kimsenin herhangi bir şeyden şikayet
edeceğini sanmıyorum.
Red Dead Redemption 2
Daha birkaç gün önce upuzun bir yazı yazıp oyunu teknik anlamda gömmüş olsam da yine teknik başarılarını
görmezden de gelemezdim. Red Dead Redemption 2 ciddi anlamda bu neslin konsollarının
sınırlarını zorlayan bir oyun. Gerçekten yaşayan kocaman dünyasının yanı sıra,
başka hiçbir oyunda görmediğim gerçekçilikte animasyon kalitesi ve bu animasyonların
bolluğu ile de beni şaşırtmış bir oyun. Arthur’un sakalı ve saçının gerçek
zamanlı uzaması, suya girdiğimizde kıyafetlerimizin girdiğimiz yere kadar
ıslanması, ölü bir hayvanı taşıdığımızda kanının üstümüze bulaşması,
kıyafetimize yapışan kar tanelerinin sıcak bir yere girdiğimizde erimesi gibi
detaylarıyla RDR2 bu nesilden çok bir sonraki nesle aitmiş gibi hissettiren bir
oyun. Film gibi görünen ara sahneleri gerçek zamanlı işliyor olması da ayrı bir
başarı.
Bir de bug dolu olmasaydı, Saint Denis’te
sürekli FPS drop yemeseydi, SAVE DOSYAMI SÜREKLİ SİLMESEYDİ… Neyse.
RDR2'den aldığım bir ekran resmi. Oyunun ışıklandırma kalitesini gözler önüne sürüyor |
Bonus: The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild
Biliyorum, bu oyun geçen neslin
konsolu olan Wii U’ya da çıktı ama Wii U tam olarak bir geçen nesil konsol
değil aslında. Wii U Kasım 2012’de çıkış yapmış bir alet. Geçen neslin ilk
konsolu olan Xbox 360 ise 2005’te çıkmıştı. Yani Wii U aslında bu neslin
konsollarına çok daha yakın tarihte çıktı. Güç olarak geçen nesil konsolların
seviyesinde olsa da sonradan çıkış yapması yüzünden daha yeni teknoloji bir
donanıma sahip. Bu yüzden de Wii U’ya ara nesil konsol demek daha mantıklı
olur.
BOTW'dan oyun içi bir görsel. Link'in olduğu yerde çimenlerin eğrilmiş olduğu görülebiliyor |
Oyuna gelirsek, BOTW aşırı
gerçekçi görünen, film gibi grafiklere falan sahip değil. Hatta geçen nesilde
bile bu oyundan daha iyi grafiklere sahip oyunlar olabilir. Geçen nesilde
olamayacak olan şey ise bu oyunun fizik motoru. Oyunun fizik motoru öylesine
gelişmiş ki muhtemelen bütün özellikleri hala bilinmiyordur. Isınan havanın
yükseldiği, çakmak taşı bulunduran kayalara ok atınca okun alev aldığı, suya
elektrikli silah sokunca içindekilerin çarpıldığı, metal eşyaların yıldırımları
çektiği, kartoplarının karda yuvarlanınca etrafındaki karları toplayarak
büyüdüğü korkunç seviyede detaylı bir fizik motoru bu. Bunun yanında her
yanından detay fışkıran dev gibi açık dünyası da bunun gerçekten yeni nesil bir
oyunmuş gibi hissettirmesine sebep oluyor. Ayrıca ekrandaki çimenlerin, otların vb. şeylerin rüzgara veya sizin üstüne basmanıza tepki vermesi bırakın geçen nesli, bu nesilde bile zar zor gördüğümüz bir şey.
Metal nesnenin elektriği çektiğini görebildiğimiz bir ekran resmi |
2 Yorumlar
İnşallah Cyberpunk övüldüğü kadar çıkar ve bu listeye girer
YanıtlaSilarkadaş ne cyberpunkmuş balon ettiniz
Sil